Mattermap.nl maakt gebruik van cookies om goed te kunnen functioneren.
We zijn wettelijk verplicht je hierover te informeren. Klik hier voor meer informatie. sluit

my mattermap

Onlineprogramma BOOS

Mattermap door Amber Kuijs 11 september 2017

Zit er toekomst in een innovatief onlineprogramma als BOOS?

  • SERIES: - BOOS - BOOS Polertiek - BOOS Belgioos - LIJFshow

    • Tim Hofman’s #BOOS lanceert speciale #Polertiek app met stemwijzer
      Carmen Sijbrands redacteur Vance Bron: Vance.nl 27/02/2017
    • #BOOS Belgioos: Tim Hofman komt ook hier eigenzinnige YouTube-tv maken met al uw klachten
      Jan Debackere redacteur De Morgen.be Bron: Demorgen.be 30/05/2017
    • "Entertainment gecombineerd met politieke bewustwording, daar tekent de NPO natuurlijk voor. En de views stromen binnen: 9,4 miljoen views verdeeld over 24 video's maakt een gemiddelde van ruim 390.000 kijkers per aflevering. En die zijn bijna allemaal jonger dan 18. Bij de andere omroepen zijn ze stikjaloers." ...»
      Elias Marseille redacteur 7Days Bron: 7Days 20/11/2016
  • BOOS wordt gefinancierd door de BNN-VARA gefinancierd maar NPO kent bedragen toe

    • "Ik vind de ontwikkelingen rond Youtube en de vlogs van Tim, Gwen van Poorten en Jelte Sondij erg leuk. Dat keur ik nergens af."
      Suzanne Kunzeler Netmanager NPO Bron: Het Parool 28/08/2016
    • "Huh. Vlogs? #BOOS is helemaal geen vlog. #BOOS is een ongeveer tien minuten durende reportage waar een vaak klein, maar serieus te nemen probleem opgelost wordt. Met een (dubieus, maar te gek geklede) presentator en een protagonist, antagonist en ook informatieve voice-overs met bijvoorbeeld juridische info. Vlog staat voor Video Log: een soort dagboek. Enzo Knol vlogt. Dan doet ie de afwas en kids vinden dat leuk om te zien. Dat is iets anders. Niet minder, maar wel iets anders. Echt jammer dat Suurzan, die toch dient te weten hoe de markt in elkaar steekt als het gaat om jongeren en media, dit verschil niet weet. Geen confetti." ...»
      Tim Hofman presentator BOOS BNN-VARA Bron: Het Parool 29/08/2106
    • "Over NPO-content moet nagedacht zijn, het moet iets toevoegen. Prima als je via Youtube direct in contact staat met je doelgroep, maar het is niet perse content die wij op een podium tillen."
      Suzanne Kunzeler Netmanager NPO Bron: Het Parool 28/08/2016
    • "Wacht. Wij zijn even met de hele #BOOS-redactie op onze sokken in de schapenurine staan. Dat vinden we namelijk een prettiger idee dan dat Suurzan denkt dat er over #BOOS niet is nagedacht. Dat alle muziekjes en kleurtjes niet ergens voor staan, de grappen uit de lucht komen vallen en het oplossend vermogen nul is. Dat een platform, met nu bijna 140.000 abonnees binnen tien weken, dat jongeren vermaakt, maar ook een stem geeft door er voor ze te zijn als ze een probleem - hoe klein ook - niets toevoegt aan de NPO. Dat de implicatie dat #BOOS geen podium verdient, daar echt is. En nóg gekker: dat het niet al een podium hééft. Want #BOOS hééft een podium, namelijk internet. En internet is nogal groot in 2016. Sokken. Urine. Stampen. #sad. ...»
      Tim Hofman Presentator BOOS BNN-VARA Bron: Het Parool 29/08/2016
  • Onlangs veel ophef over aflevering met huisjesmelker Ton Hendriks. Tim brak zijn kaak door ruzie

    • "Maar de grootste kracht van #BOOS is meteen ook zijn grootste zwakte. #BOOS vaart dus bij de onhandigheid waar bedrijven die het doelwit zijn van een uitzending met Hofman omgaan. En die wapenen nu zich. Ze volgen allemaal een zogeheten confetti journalistiek cursus. En daar was op 20 Oktober voor het eerst iets van te maken." ...»
      Elias Marseille Blogger Bron: eliasmarseille.blogspot.nl 05/11/2016
    • "Ik betreur het ten zeerste dat Tim Hofman letsel heeft opgelopen. Ik heb inmiddels ook mijn excuses aangeboden. Vandaag opnieuw. En ik heb mijn advocaat contact op laten nemen met de advocaat van Tim. Ik heb hem uitgenodigd voor een gesprek. Waarin ik nogmaals mijn excuses wil aanbieden. Ik wil dat we samen uitpraten hoe het zo heeft kunnen lopen en kijken of we tot een oplossing kunnen komen." ...»
      Ton Hendriks Vastgoedmagnaat Bron: Algemeen Dagblad 20/08/2017
  • #BOOS is een programma op YouTube dat jongeren helpt als zij problemen hebben met bedrijven of instanties

  • Confetti Journalistiek

    • „Zorg dat je zo snel mogelijk met je eigen verhaal komt als je wordt overvallen door een cameraploeg. Laat je niet afleiden, wees helder in je boodschap en probeer die zo positief mogelijk neer te zetten. In het geval van de afwijzing van het meisje door het Hoornbeeck College kun je tegen zo’n verslaggever zeggen: Wij wijzen jaarlijks leerlingen af, omdat we een streng toelatingsbeleid voeren. Mede daarom zijn we het beste mbo-college van Nederland. Zo zit het.” ...»
      Leo de Later Mediatrainer Bron: Reformatorisch Dagblad 06/09/2016
  • TV vs. YouTube

    • "Er worden online hele leuke dingen gemaakt die wel mensen bereiken. Op de een of andere manier wordt daar een klein beetje hooghartig naar gekeken. Het past niet in het model."
      Kees de Koning Oprichter Platenlabel Top Notch Bron: De Wereld Draait Door 30/09/2016
    • "Het ding is, er iets niet zo snel veranderlijk als wat jonge mensen doen, het is best wel hype gevoelig. Het is nu zo geweest bij de NPO, dat geldt voor 1, 2 en 3, internet is een soort van verlengstuk van wat je doet op televisie. Het mag aan de achterkant iets toevoegen, van 'hier heb je een extra fragmentje'. Zo werkt het nu niet meer bij jongeren. Je hebt televisie, dat is best wel een gezinsmedium geworden. De kijker van NPO3 is rond de veertig. Je wil ook 15-35 bedienen, die zitten op internet. Wat er nu moet gaan gebeuren, dat is ook heel moeilijk, is dat dat net zo serieus genomen gaat worden als televisie. Het zijn twee verschillende ambachten, met twee verschillende publieken, op twee verschillende manieren hoe je dingen maakt. Dus ik zeg: internet pomp daar heel veel geld in en zorg dat je daar jonge mensen het merk 3 weer laat zien." ...»
      Tim Hofman Presentator Boos BNN-VARA Bron: De Wereld Draait Door 30/09/2016
    • "Weet je wat op internet heel belangrijk is, het is toegespitst op een persoon, op snelheid, op deelbaarheid, op on demand: kijken wanneer je wil kijken. Dat is iets wat NPO3 dus nu zou moeten doen als merk. Dat moet een instituut worden, waar YouTube onderdeel van is." ...»
      Tim Hofman Presentator Boos BNN-VARA Bron: De Wereld Draait Door 30/09/2016
  • Mogelijke bronnen:· - Een mediatrainer - Netmanager NPO - Redactie van BOOS

reacties

reacties

reageer

poll